יד אליעזר

ע"ר 580060069

מי אנחנו

השמחות שלנו

קידום ושילוב בקהילה

שבתות וחגים

מיוחדים

סבסוד עלות חתונה

יד אליעזר מממשת את הפתגם "לרקוד על שתי חתונות" באופן מדהים ומרגש: באולמי השמחות שבנתה, מתחרים זוגות אמידים על הזכות לממן הוצאות חתונה המתקיימת באותו יום בין בני זוג אחרים שאין ידם משגת.

"האם יש תורם? האם נוכל לערוך את החתונה כראוי מבלי להתבייש בפני ידידים ואורחים…?"

אני בת יחידה להורי. מגיל צעיר למדתי לדאוג לעצמי. הורי לא מסוגלים לטפל בעצמם, ודאי שלא לטפל בי ולסייע לי. אני עובדת וחיה בצמצום עם מה שיש. לפני שבועיים התארסתי, ואני לא יודעת אם מותר לי, אבל אני חולמת על חתונה סטנדרטית. כמו כולן. יום אחד, ביום הכי מיוחד שלי, להרגיש שווה כמו כולן – לערוך חגיגה יפה ומכובדת. אולי אני מגזימה עם הרצון הזה שלי, אבל הלוואי ותעזרו לי להגשים אותו".

כך נראית פניה אחת מתוך עשרות המגיעות אלינו מדי חודש. כלה מרקע סוציו-אקונומי נמוך שכל-כך רוצה להתחיל חיים תקינים. כל-כך שואפת לבנות עם הנסיך שלה קן חם, לדלג על משקעים של עוני, כאב ומחסור. אפילו ללילה אחד.

המיזם: אולמי חתונה חברתיים

מאז הקמתה מסייעת יד אליעזר לבני זוג רבים לקראת יום נישואיהם. כמו בכל התחומים האחרים בהם אנו פועלים, חיפשנו עם הזמן מענה רחב יותר שייתן תמורה מקסימלית לכספי התרומות. וכך נמצא הפתרון: בניית אולמות במרכז ירושלים, בבעלות ובתפעול האגודה, המעניקים לזוגות הזקוקים לכך אפשרות להינשא בכבוד במינימום הוצאות ובמקסימום תמורה.

האולמות שלנו מאפשרים עריכת אירועים באופן מכובד וללא תווית של 'אולמות לנזקקים', חלילה, במחיר עלות ותוך חיסכון ניכר.

בשמונה שנות פעילותם ייצרו האולמות חיסכון כספי משמעותי לאלפי זוגות. הביקוש העצום הוביל אותנו לפתוח, לקראת סוף 2014, שני אולמות נוספים באזור המרכז. בדומה לאחיהם הירושלמיים, מעוצבים גם אולמות אלה בטוב-טעם ומאפשרים לערוך שמחה יפה ומכובדת  בשנה הקודמת נפתחו שתי אולמות שמחה נוספים באשדוד, במתנה לאפשר גם לתושבי הדרום להינות מאולמות שמחה מעולים במחיר שווה לכל נפש..

… שווה לכל נפש? לא בדיוק. גם כשמדובר במחירי עלות, לא כל זוג יכול להרשות לעצמו. יש מי שגם הסכום המינימאלי הזה אינו מצוי בכיסו. כאן נכנס לתמונה הפרוייקט החברתי המרגש "אמץ כלה", ובו משפחות בעלות אמצעים הזוכות להשיא את ילדיהן, מאמצות אירוע נוסף ביום החתונה: זוהי חתונה חברתית.

חתונה חברתית

התרומה מועברת ישירות לכיסוי האירוע הנערך באותו ערב, וכך זוכה הזוג בעל האמצעים לאמץ כלה אחרת הנישאת באותו לילה. כיום, רוב החתונות העוברות דרכנו מסובסדות במסגרת זו. פרוייקט חתונה חברתית זכה להצלחה גדולה עד כדי כך שרוב הזוגות הנישאים אצלנו מקבלים סבסוד חלקי או מלא של החתונה, וכך יכולים להפנות את המשאבים המועטים שבידיהם לקניית ציוד ראשוני לחיים המשותפים.

בניית האולמות באזור המרכז הכפילה את מספר הזוגות הנעזרים בנו. זוגות רבים נכנסים אלינו לפגישה בלב הולם מדאגה: "האם יש תורם? האם נוכל לערוך את החתונה כראוי מבלי להתבייש בפני ידידים ואורחים…?"

יד אליעזר מחכה לכם. כלה נוספת יושבת בבית ומצפה, לכם ולנו. בזכותכם היא תקבל תשובה חיובית. התרומה שלכם תאפשר לכלה נוספת להיכנס לחופתה מאושרת, להתחיל ברגל ימין את חייה המשותפים עם בעלה. באפשרותכם לכסות את הוצאות החתונה במלואם או בחלקם, או לתרום סכום אחר כראות עיניכם לרווחת בני זוג שיום שמחתם חל אף הוא ביום שמחתכם.

קרא עוד + פחות -

איך זה עובד?

1
אגודת יד אליעזר מפיקה את האירוע וחוסכת בהוצאות רבות, ללא מטרות רווח.
2
הביקוש גדול, ומדי חודש נערכת הגרלה לחתונות שייערכו שלושה חודשים קדימה.
3
הוצאות החתונה - כולן או חלקן - משולמות על ידי בני הזוג התורמים.
איך עוד אפשר לסייע?

הפיצו את הבשורה. שתפו את זה הלאה

עוד בעשיה שלנו

אגודת יד אליעזר שמה לה למטרה להילחם בעוני בכל צורה, סיבה או אוכלוסיה בה הוא מופיע. על ידי מתן הקלה מיידית ומתן עזרה להתמודדות אמיתית עם העוני בעתיד.